De wereld is anders als je denkt. Lees filosofie
Klantenservice
  • Contact
  • Account & gegevens
  • Bestellen
  • Betalen
  • Levertijd & bezorging
  • Productinformatie
  • Retourneren
  • Docentenservice
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Webshop
    WebshopBeginnen met filosofieDemocratieDuurzaamheid en economieGlobalisering en grenzen
    Het goede levenHet zelf en identiteitWerkelijkheid en verbeeldingOnderwijs
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Auteurs
    • Even voorstellen
    • Auteurs op alfabet
    • Auteur worden
  • Uitgelicht
    • Overzicht thema's
    • Denker des Vaderlands
    • LeesFoucault
    • Ondergang van het avondland
    • Maand van de Filosofie
    • Durf te denken
  • Actueel
    • Agenda
    • Nieuws
    • Artikelen
  • Partners
    • Overzicht partners
    • ISVW
    • Centrum Ethos
    • Eidoskoop
    • Filosofie Magazine
    • Goethe- Institut
    • Radboud Reflects
    • Spinozalens
    • The School of Life
  • Over ons
    • Over Boom Filosofie
    • Over Boom uitgevers Amsterdam
  • Reeksen
Zojuist verschenen: Ethiek van de digitale media
Terug
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Mail Print Link
Link kopiëren

Zojuist verschenen: Ethiek van de digitale media

Vandaag verschijnt 'Ethiek van de digitale media' van filosoof Marcel Becker in de nieuwe serie Boom Ethiek. Het is de eerste Nederlandstalige ethiek van het internet; Bart Jacobs schreef het voorwoord. 'Als we weten hóe de digitale techniek ons beïnvloedt, kunnen wijzelf ervoor zorgen dat het zich gedraagt zoals wij willen.' – Marcel Becker in Trouw
Zojuist verschenen: Ethiek van de digitale media

'Als we weten hóe de digitale techniek ons beïnvloedt, kunnen wijzelf ervoor zorgen dat het zich gedraagt zoals wij willen.' – Marcel Becker in Trouw


Digitale media bepalen in toenemende mate de manier waarop we waarnemen, handelen en communiceren. Steeds meer worden ze een verlengstuk van ons lichaam: we strelen onze smartphones vaker dan onze geliefden. De grote invloed van digitale media roept ethische vragen op over digitale vriendschap, privacy, intellectueel eigendom en de rol van internet in het publieke domein. 


Aan de hand van klassieke ethische theorieën behandelt Marcel Becker deze vraagstukken. Hij houdt een pleidooi voor de eigen verantwoordelijkheid van de mens en betoogt dat goed nadenken over ethiek van de digitale media noodzakelijk is om ons niet over te leveren aan de techniek. 

 

Marcel Becker is universitair docent ethiek aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

 

Ga naar de webshop | € 22,50

Gerelateerde uitgaven

Ethiek van de digitale media

Ethiek van de digitale media

Marcel Becker
€ 29,90
Bestellen
Ethiek en veiligheid

Ethiek en veiligheid

Gerben Bakker
€ 29,90
Bestellen
Een ramp die Nederland veranderde?

Een ramp die Nederland veranderde?

Redactie: Gabriël van den Brink
€ 34,90
Bestellen
Bedrijfsethiek

Bedrijfsethiek

René ten Bos, Mollie Painter-Morland
€ 39,90
Bestellen
© 2023 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Contact
Account & gegevens
Bestellen
Betalen
Levertijd & bezorging
Productinformatie
Retourneren
Docentenservice

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over ons

Over Boom Filosofie
Over Boom uitgevers Amsterdam
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy