De wereld is anders als je denkt. Lees filosofie
Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • Retourneren
  • E-books
  • Gratis e-book
  • Docentenservice
  • Persinformatie
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Webshop
    WebshopBeginnen met filosofieDemocratieDuurzaamheid en economieGlobalisering en grenzen
    Het goede levenHet zelf en identiteitWerkelijkheid en verbeeldingOnderwijs
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Auteurs
    • Even voorstellen
    • Auteurs op alfabet
    • Auteur worden
  • Uitgelicht
    • Overzicht thema's
    • Denker des Vaderlands
    • LeesFoucault
    • Ondergang van het avondland
    • Maand van de Filosofie
    • Filosofiebank
    • Durf te denken
  • Actueel
    • Agenda
    • Nieuws
    • Artikelen
  • Partners
    • Overzicht partners
    • ISVW
    • Centrum Ethos
    • Eidoskoop
    • Filosofie Magazine
    • Goethe- Institut
    • Radboud Reflects
    • Spinozalens
    • The School of Life
  • Over ons
    • Over Boom Filosofie
    • Over Boom uitgevers Amsterdam
  • Reeksen
Patiëntgericht communiceren in de ggz
Terug
Delen
Link kopiëren
Nieuws

Verschenen Patiëntgericht communiceren in de ggz

 Redactie
  7 februari 2019
  Leestijd:
  136x gelezen
Een nieuwe, herstelondersteunende ggz begint bij een nieuwe taal en manier van denken. Patiëntgericht communiceren is een wijze van communiceren die gericht is op herstel, eigen regie en empowerment. Het leerboek 'Patiëntgericht communiceren in de ggz' is begin februari verschenen en dient als inspiratiebron voor alle hulpverleners in de ggz die samen met hun patiënten of cliënten willen werken aan herstel.
Patiëntgericht communiceren in de ggz

Het belang van patiëntgericht communiceren voor een nieuwe ggz

In de vijf jaar sinds het verschijnen van de eerste uitgave van Patiëntgericht communiceren in de ggz is er veel veranderd, zowel in de maatschappij als in de ggz. De relatie tussen hulpverlener en patiënt of cliënt is respectvoller en gelijkwaardiger geworden, ieder als expert op het eigen gebied, terwijl naasten veel meer dan voorheen betrokken worden bij de zorg. 'Patient-centered communication' is een medisch communicatiemodel dat al decennia wordt onderzocht, onderwezen en toegepast, vooral in Engelssprekende landen, en dat zijn waarde ruimschoots heeft bewezen.

 

Wilt u zelf aan de slag met patiëntgericht communiceren? Bestel dan nu Patiëntgericht communiceren in de ggz.

 

Nieuwe hoofdstukken in de tweede editie van Patiëntgericht communiceren in de ggz

Patiëntgericht communiceren was altijd al gericht op het versterken van wat er goed gaat, en waar de patiënt of cliënt goed in is. Eigen regie en empowerment lopen als een rode draad door het boek. In deze herziene editie van Patiëntgericht communiceren in de ggz zijn twee nieuwe hoofdstukken opgenomen die samen met ervaringsdeskundigen zijn geschreven: autisme en herstelondersteunende taal. Ook zijn in deze editie veel moderne, herstelondersteunende concepten geïntegreerd.

Lees meer over

Nieuws
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Succes
Error
© 2022 Boom Uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Contact
Bestelinformatie
Bestelprocedure
Retourneren
E-books
Gratis e-book
Docentenservice
Persinformatie

Over ons

Over Boom Filosofie
Over Boom uitgevers Amsterdam

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerPrivacy policyHO Privacy bijsluiterDigitale content
Stuur mij maandelijks een update
Met het laatste nieuws over onze nieuwste boeken, aantrekkelijke aanbiedingen en actualiteiten.
Aanmelden
Succes
Error